Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Solen!!

Av Johanna - 13 mars 2012 20:40

Solen är en förutsättning för allt liv på jorden, och vi kalla Nordbor mår bra av sol och värme.   

Varför får jag då inte vara i solen?

Jo för min läkare slår näven i bordet och säger barskt " det är förenat med livsfara för dej Johanna att vistas i solen".

Men för i tusan . Jag älskar att ligga i solen, skulle kunna ligga från tidig morgon till solen går ner. Men det är slut på det och det är en stor sorg och tröskel att komma över. Men jag ska ta tag i det oxå. Ett fint parasoll ska köpas till min soliga balkong, kanske någon snygg hatt och en riktigt bra solkräm. Så får det bli. Sen ska jag sitta och njuta av min fina blommor och se om det växer upp något av det som pillas ner i jorden. Just nu lite Timjan, pepparmynta, och ruccola.

Sen om det kunde vända någon gång så jag kan få må lite bättre så gjorde det ju inget. Jag börjar tro att jag är medicin immun, undrar hur det skulle bli om jag bara slutar med allt NU! Dom här djävla sprutorna kan jag iallafall vara utan, tog den i går och ser ut som pizza i ansiktet idag med utslag och blåsor, mår illa, feber och ont som satan i kroppen, och ajabaja igen, inte vara i solen när man tar cellgift då kan man få brännskador 

Jag har iallafall varit lite trotsig och varit ute i solen i helgen, det är ju så underbart och se hur allt blir till liv igen efter vinterdvalan, och dvala är precis vad jag ska försöka gå i snart så jag orkar med lite jobb i morgon med viktiga möten. Det ska bli spännnade och se vart det leder. Men först ska jag avsluta kvällen med lite WF med en kär vän.  


   Från helgens vårpromenad!


   

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 september 2017 10:13


Så där ja! Dax att skriva en rad eller två😀   Hur mår jag? Jo synd att klaga, men det gör jag ändå. Min SLE är förhållandevis lugn, jag knapprar mina meduciner och får kortisonsprutor med jämna mellanrum! Har oxå fått den stora äran att l...

Av Johanna - 2 februari 2016 21:55


Ja det var visst ett antal år sedan jag skrev. Då var syftet att ha lite koll på min trognaste, tråkigast följeslagare SLE /LUPUS? Jag behöver fortfarande koll för den slutar visst inte förfölja mig.Mycket har hänt sen sist! Jag har tagit jägarexamen...

Av Johanna - 10 november 2015 21:44

Mycket länge sedan jag skrev så det är väl på tiden? Återkommer med lite mer när energin kommer till mig   ...

Av Johanna - 27 februari 2013 22:55


Vilken dag! Vilken helt fantastisk vacker dag det varit idag, dessutom ledig, inte helt fel. Igår var jag dock hemma från jobbet pga en väldigt dålig natt kvällen innan, jäkla skit illamående efter sprutan. Men det var igår, och idag har solen visa...

Av Johanna - 24 februari 2013 22:12

Helgen är över och allt är som förut! Jättebra med andra ord     Eller? Nä faktiskt inte! Försöker samla ihop hjärnan och sluta fundera så mycket, det är väl bara att gilla läget och Go with the flow! Det är väl inget fel på mej? Jo liiiite kansk...

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards