Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Helg!

Av Johanna - 24 mars 2012 11:19

Välkommen varma, sköna lediga helg!

En bra inledning på helgen var fredagsgrillning hos syster med familj. Nu kommer verkligen våren med stormsteg. Underbart! Kom oxå i kontakt med sjukhuset och fick till svar att det är typiskt fjärlisexantem jag har i ansiktet, så nu har jag fått en kortisonsalva utskrivet. Känns inte helt OK att smörja sig med kortison, men faktum är att det redan känns något bättre och lugnare i huden. Och så ska jag göra vad jag kan för att undvika solen i ansiktet, så keps, stora solglasögon är nu inköpt och så blir det hög solskyddsfaktor. Sen känner jag mej redo att ge mej ut lite iallafall. Tänker inte sitta inne hela helgen, hade tänkt att göra balkongen vårfin.

Sen kom jag äntligen iväg och lämnade prover igår, och faktiskt var de vitablodkropparna bättre, men tyvärr för höga levervärden istället. Vet inte vad det står för, men det får jag väl reda på när läkaren ringer nästa vecka. Nu ska jag iallafall ut och njuta en stund i full mundering.


Så får det bli    

 
 
Ingen bild

Krister

24 mars 2012 21:27

Hej!
Hittade in på din sida efter att jag googlat runt lite på SLE. Går själv på utredning just nu men vet inte vad jag ska tro. Det kommer och går under åren.

När det gäller dina symptom, kommer de och går i omgångar? Har du många olika problem på en gång eller vandrar det mest runt? Utslagen i ansiktet har jag haft sedan 1997 och de svider också helt infernaliskt. Jag har så många frågor till er som fått diagnosen SLE. Själv vet jag inte vad jag ska tro..... vill bar att man hittar vad som är fel.

Hoppas helgen blir fin och att du kan njuta lite av solvärmen i alla fall.

Johanna

25 mars 2012 23:29

Just mina symtom har inte riktigt kommit och gått utan varit rätt så konstanta sen jag fick min diagnos. En del ifs nya. Hoppas din utredning går bra, eller vad man nu ska säga. Skriv gärna på min mail om du undrar mer. Kram

 
Sunna

Sunna

25 mars 2012 23:21

vacker som en dag, tycker du ser ut som victoria beckham

http://sunnasblogg.blogspot.com

Johanna

25 mars 2012 23:26

Men hur kan en människa va så underbar ;) Tack söta du :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 september 2017 10:13


Så där ja! Dax att skriva en rad eller två😀   Hur mår jag? Jo synd att klaga, men det gör jag ändå. Min SLE är förhållandevis lugn, jag knapprar mina meduciner och får kortisonsprutor med jämna mellanrum! Har oxå fått den stora äran att l...

Av Johanna - 2 februari 2016 21:55


Ja det var visst ett antal år sedan jag skrev. Då var syftet att ha lite koll på min trognaste, tråkigast följeslagare SLE /LUPUS? Jag behöver fortfarande koll för den slutar visst inte förfölja mig.Mycket har hänt sen sist! Jag har tagit jägarexamen...

Av Johanna - 10 november 2015 21:44

Mycket länge sedan jag skrev så det är väl på tiden? Återkommer med lite mer när energin kommer till mig   ...

Av Johanna - 27 februari 2013 22:55


Vilken dag! Vilken helt fantastisk vacker dag det varit idag, dessutom ledig, inte helt fel. Igår var jag dock hemma från jobbet pga en väldigt dålig natt kvällen innan, jäkla skit illamående efter sprutan. Men det var igår, och idag har solen visa...

Av Johanna - 24 februari 2013 22:12

Helgen är över och allt är som förut! Jättebra med andra ord     Eller? Nä faktiskt inte! Försöker samla ihop hjärnan och sluta fundera så mycket, det är väl bara att gilla läget och Go with the flow! Det är väl inget fel på mej? Jo liiiite kansk...

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards