Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Bra - dåligt - bra!

Av Johanna - 27 februari 2013 22:55

Vilken dag!

Vilken helt fantastisk vacker dag det varit idag, dessutom ledig, inte helt fel. Igår var jag dock hemma från jobbet pga en väldigt dålig natt kvällen innan, jäkla skit illamående efter sprutan. Men det var igår, och idag har solen visat sig från sin bästa sida. Så nu börjas det, solskyddsfaktor, hatt och solglasögon om man vill sitta lite i vårsolen, ta en kopp kaffe, och bara njuta. Hur gick det med det då? Ja nu är klockan snart elva på kvällen och det sticker och kliar i ansiktet trots alla försök att skydda sig. Satan i den lilla gatan så dumt.

Ja ja, lite får man väl tåla, men läkaren som ringde mej idag avslutade samtalet med att säga, "och så går du in från balkongen nu, solen är farlig för dej". Ord och inga visor!

Hade han något annat vettigt att säga tro? Ja att mitt hemsjukhus hade missat att skicka svaret till honom ang ultraljudet jag gjorde på lever, galla och bukspottkörtel, ändå lovade dom mej att "så klart får han svaret innan du har telefontid med din behandlande läkare". Fy vad dåligt. Där emot hade han fått senaste provsvaren, och nu var levervärdena bättre igen. Alltid något att glädjas över   Dom vita var som vanlig för låga, men det är det som färgar min sjukdom tror jag han uttryckte. Så heter det väl inte??? Nåväl, det blev även lite höjning av en del meduciner pga värken från helvetet som har satt sig i höfter och ben, ont när jag ligger, ont när jag går, sitter och står, återstår att försöka gå upp i rök!! Men jag knegar på och imorgon är det jobb igen om natten blir bra. Kvällen blev iallafall väldigt bra med en tur ut till Händelöp, (nya innestället, det är där det händer)!


Oops glömde en sak, Grattis till segern igår Halmstad IBK-dam, nu väntar vi på kvalspel till Div 1. Hurra Hurra!


 

Godnatt  





 
 
Ingen bild

Elin

1 mars 2013 19:15

Hej!
Hur lång tid tar det för kroppen/sjukdomen att reagera negativt på solen? Dvs innan man utvecklar ett skov? Är det veckor el månader? Kämpa på! Kram

Johanna

1 mars 2013 21:41

Jag tror att det är väldigt individuellt. Själv mår jag som om jag höll på att få influensa direkt efter en dag i solen, mer värk i kroppen och ofta solutlösta utslag, sår eller blåsor. Sen tror jag att jag börjar se ett mönster där jag är allmänt mycket sämre varje höst efter en sommar i solen. Men som sagt det är jag och min erfarenhet, andra kanske reagerar på ett annat sätt. // kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 september 2017 10:13


Så där ja! Dax att skriva en rad eller två😀   Hur mår jag? Jo synd att klaga, men det gör jag ändå. Min SLE är förhållandevis lugn, jag knapprar mina meduciner och får kortisonsprutor med jämna mellanrum! Har oxå fått den stora äran att l...

Av Johanna - 2 februari 2016 21:55


Ja det var visst ett antal år sedan jag skrev. Då var syftet att ha lite koll på min trognaste, tråkigast följeslagare SLE /LUPUS? Jag behöver fortfarande koll för den slutar visst inte förfölja mig.Mycket har hänt sen sist! Jag har tagit jägarexamen...

Av Johanna - 10 november 2015 21:44

Mycket länge sedan jag skrev så det är väl på tiden? Återkommer med lite mer när energin kommer till mig   ...

Av Johanna - 24 februari 2013 22:12

Helgen är över och allt är som förut! Jättebra med andra ord     Eller? Nä faktiskt inte! Försöker samla ihop hjärnan och sluta fundera så mycket, det är väl bara att gilla läget och Go with the flow! Det är väl inget fel på mej? Jo liiiite kansk...

Av Johanna - 12 februari 2013 22:12


Ja varför skulle jag inte överleva dagen? Men jag är lite allmänt förvirrad, och har väl någon sorts ludd i hjärnan. Jag har hållt på och bökat med jobbet för att kunna vara ledig idag, eftersom det var dags för undersökning av lever, galla och buk...

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards