Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Ny vecka!

Av Johanna - 26 mars 2012 22:10

Ny vecka och nya friska tag! 

Men jag får ändå börja varje vecka med detta djäkla illamående. Trodde i min enfald att kroppen skulle börja vänja sig vid cellgiftet, men så verkar inte fallet vara. Dessutom så blir jag så in i norden trött, tur att jag fortfarande jobbar halvtid så jag kan gå hem och sova några timmar. Fast först hann vi med lite goda våfflor som vi missade i går på våffeldagen, satt till och med ute på balkongen och mumsade i solen, under min keps, solglasögon och parasoll förstås.

Faktum är att jag är mycket bättre i ansiktet nu, så tydligen hjälpte det med kortisonsalvan, och givetvis för att jag har skyddat mej duktigt mot solen. Man lär, och tar till sig så länge man lever.

Förövrigt har det varit en lugn och skön helg med mycket vila, har varit lite mer trött än vanligt, men lite härliga vårpromenader har nog gjort mej gott.

Och nu är det snart dax för sängen och hoppas på att illamåendet har gått över till imorgon så jag kan gå och jobba. Har snart för avsikt att börja jobba 75% dessutom, ska bli spännande att se hur det går.


Tänk om man kunde spara ner lukten av tjära som denna dag doftade i hela stan, underbart    


 

Kvällspromenader är bra för mej, inte så mycket  

 
 
Krister

Krister

27 mars 2012 06:43

Vilka vackra vårbilder! Värmer underbart i själen.

Hoppas veckan blir bättre!
Kram

http://onestars.blogspot.com

Johanna

27 mars 2012 08:19

Tack så mycket :)
Svar på dina frågor kommer....

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 september 2017 10:13


Så där ja! Dax att skriva en rad eller två😀   Hur mår jag? Jo synd att klaga, men det gör jag ändå. Min SLE är förhållandevis lugn, jag knapprar mina meduciner och får kortisonsprutor med jämna mellanrum! Har oxå fått den stora äran att l...

Av Johanna - 2 februari 2016 21:55


Ja det var visst ett antal år sedan jag skrev. Då var syftet att ha lite koll på min trognaste, tråkigast följeslagare SLE /LUPUS? Jag behöver fortfarande koll för den slutar visst inte förfölja mig.Mycket har hänt sen sist! Jag har tagit jägarexamen...

Av Johanna - 10 november 2015 21:44

Mycket länge sedan jag skrev så det är väl på tiden? Återkommer med lite mer när energin kommer till mig   ...

Av Johanna - 27 februari 2013 22:55


Vilken dag! Vilken helt fantastisk vacker dag det varit idag, dessutom ledig, inte helt fel. Igår var jag dock hemma från jobbet pga en väldigt dålig natt kvällen innan, jäkla skit illamående efter sprutan. Men det var igår, och idag har solen visa...

Av Johanna - 24 februari 2013 22:12

Helgen är över och allt är som förut! Jättebra med andra ord     Eller? Nä faktiskt inte! Försöker samla ihop hjärnan och sluta fundera så mycket, det är väl bara att gilla läget och Go with the flow! Det är väl inget fel på mej? Jo liiiite kansk...

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards