Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Johanna - 19 mars 2012 22:42

Hipp Hurra nästa födelsedag  Idag får jag gratulera  min  älskade pappa som fyller år. Nu firade vi ju honom lite i går, men det är idag han fyller.

Vilken dag att fylla år på då! Vaknade i morse av att solen ville fram, men tydligen ville vädergubben något helt annat. På mindre än en minut blev det jättemörkt och så kom.......


Väldigt onödigt kan jag tycka!  


Nu blev det som tur inte så långvarigt, även om det har varit en riktigt kall och väldigt blåsig skitdag. Skitdag för att det är sprutdag, och som jag befarade så blev det inte mindre reaktion den här gången. Sticker och bränner i fejset och illamånde och lätt feber nu på kvällen. Men det är bara att bryta ihop och komma igen. I morgon är en annan dag, och då ska jag försöka få ner lite mer fröer i jorden. En snäll jobbarkompis till mej förärade mej några små plantor som jag ska vårda ömt, nämligen tomat, basilika, och persilja. Själv har jag puttat ner timjan, gräslök, pepparmynta och ruccola, och så har jag lagt luktärtsfrö och buskkrassefrö i blöt över natten, för plantering i morgon.


   Dessa måste vårdas och skyddas!!


Nu ska fröken Wiberg krama kudden och den lurviga tjockisen, och hoppas på lite skönhetssömn. Det kan jag inte få för mycket av just nu när jag ser ut som en pizza eller liknade i ansiktet. Tips på bra brunkräm/fondation med solskyddsfaktor mottages med tacksamhet. Men jag är riktigt glad för att jag tankade energi ute i naturen i fredags. Underbart bra vi har det här i Sverige som bara kan gå ut och vandra fritt i vår natur. Tacksamhet!!


Bara därför så blev det en bild till!!  

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards