Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Johanna - 12 februari 2013 22:12

Ja varför skulle jag inte överleva dagen?

Men jag är lite allmänt förvirrad, och har väl någon sorts ludd i hjärnan. Jag har hållt på och bökat med jobbet för att kunna vara ledig idag, eftersom det var dags för undersökning av lever, galla och bukspottkörtel. Har visst haft lite för höga levervärden en tid, så nu tyckte farbror doktorn att det var bäst att kolla läget. Snabbt som attan gick det att få en tid för ultraljud, så ja undrar vad han skrev i den remissen  . Nå väl, tror ni det var idag? Hm rätt gissat är NEJ, det var inte idag utan på torsdag. Så kan det gå när inte hjärnan är på. 


Synd och klaga, för istället blev det ett besök hos min frissa som behövde en färgmodell, och jag behövde en klippning, och mycket nöjd blev jag. Lite semla i magen har jag hunnit med oxå eftersom det är semeldagen idag, och för att det är väldigt lätt att äta semlor med mycket grädde, inget som skaver och gör ont i munnen. Värr är det med knäcke , men det går ju att strunta i såklart!


Jag hann så klart med en sväng ut till Händelöp oxå,  någon fin solnedgång blev det inte i kväll, snön vräkte ner men det var rätt vackert ändå.

Nu vet i tusan om det inte kom någon med lite sömnströ, så det är bäst att passa på, börjar desutom vid 7 imorgon så det är ju bra om jag orkar upp. Sovpiller, check, en näve smått och gott, check, katten på magen?? check.... Så godnatt för idag  



  Fiskehamnen vid Händelöp!


Av Johanna - 12 februari 2013 01:13

........ Och det beror inte på att jag inte har haft något att skriva om, utan tvärtom. Men det är nog bara lusten, orken och inspirationen som har trutit.  Min tid och min energi skall räcka till så mycket, och de senaste månaderna har (som vanligt i mitt liv)  inte varit lugna. Men för att få lite egen koll igen, och på begäran av barn och andra nyfikna  så kommer det lite huller om buller uppdateringar. 
 
Jag har väl inte legat helt på latsidan vad gäller socialamedier, utan har väl gått och blivit något av en IG-nörd. Det är nästan lika avkopplande och roligt som svamplockning.  Att ge sig ut för att hitta fina och bra motiv att njuta av är en härlig känsla. Det bästa är att jag kan lura ut,  iallafall en unge som börja bli lika nördig hon. Nämner inga namn,  men du vet lilla.....  
 
Sjukdom och elände är väl ungefär som vanligt, har väl inte hänt något revolutionerande ( satan vilket krångligt ord), förutom att medikamenterna som doktorn har att erbjuda är på upphällningen.
Får just nu ett licenspreparat som var en hel vetenskap att få rätt till. Socialstyrelsen, läkemedelsverket, div läkare, och gud vet allt,  skulle säga sitt. Men nu har jag fått den till sist, små, söta, rosa piller som ska hjälpa mot sår och blåsor i slemmhinnorna (alla), en ny spruta som ska hjälpa mot ledvärk ( ger illamående från helvetet) och så något som ska hjälpa mot  neuropatisk smärta + lite annat smått och gott, som kortison, vanliga värkpiller, lite tuffare värkpiller, sovpiller och lite tuffare sovpiller.
Alltså, sammanfattningsvis så är jag samma gamla vandrade kemikaliefabrik som sist, och ni som är lite vakna ser att min dygnsrytm är ungefär densamma. Sover illa, och är ständigt osams med den lilla Blåa mannen som vägrar strö sömnmedel i mina små blå ögon. Men nu ska vi se vem som vinner........ 
 
  På promenad ute vid Händelöp  

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards