Alla inlägg under mars 2012

Av Johanna - 18 mars 2012 21:52

Tog fredagen ledig från jobbet för att vandra lite på tjustleden!

Solen sken från en klarblå himmel och målet var att gå 1,2 mil. Man kan ju undra hur det står till i skallen på mej när jag inte har rört mej så väldigt mycket dom sista veckorna .

Men det gick över förväntan. Jag är väldigt glad att jag kom ut och klarade av det. Att jag sen fick lite ont i ben och höfter kan jag stå ut med. Men det jag INTE kan stå ut med är det faktum att solen gör mej illa. Resten av helgen har gått åt till att smörja och gråta, det bränner som eld och det känns som om ngn sitter och sticker in nålar i huden. Detta trots hög solskyddsfaktor.

Cellgifter, SLE och sol är visst ingen bra kombination, och i morgon är det dags för sprutan igen. Bara och vänta och se hur det blir den här gången. Blir det lika illa så får jag ringa min läkare och åter igen säga att den här djävla skitmeducinen vill jag inte ha. Säger som en vän till mej, " ge mej laga medicin". Eller ge mej bara lite semester från den här lilla åkomman så blir jag nöjd ett tag. 

Helgen avslutades i allafall trevligt med mat hos mor och far, lite födelsedagsfirande för pappa som fyller år i morgon. Karin som fyller idag får vi fira i påsk.





        Så kan det gå!!!!

Av Johanna - 18 mars 2012 21:30

Hipp Hurra och grattis till Min Karin 

Idag är det 22 år sedan jag blev mamma för första gången till en liten tös, men idag fick vi inte fira henne eftersom hon flyttat till Halmstad. Det får vi ta igen i påsk. Hoppas du har haft en bra dag ändå .


    

Grattis Min älskade Kalle!

Av Johanna - 13 mars 2012 20:40

Solen är en förutsättning för allt liv på jorden, och vi kalla Nordbor mår bra av sol och värme.   

Varför får jag då inte vara i solen?

Jo för min läkare slår näven i bordet och säger barskt " det är förenat med livsfara för dej Johanna att vistas i solen".

Men för i tusan . Jag älskar att ligga i solen, skulle kunna ligga från tidig morgon till solen går ner. Men det är slut på det och det är en stor sorg och tröskel att komma över. Men jag ska ta tag i det oxå. Ett fint parasoll ska köpas till min soliga balkong, kanske någon snygg hatt och en riktigt bra solkräm. Så får det bli. Sen ska jag sitta och njuta av min fina blommor och se om det växer upp något av det som pillas ner i jorden. Just nu lite Timjan, pepparmynta, och ruccola.

Sen om det kunde vända någon gång så jag kan få må lite bättre så gjorde det ju inget. Jag börjar tro att jag är medicin immun, undrar hur det skulle bli om jag bara slutar med allt NU! Dom här djävla sprutorna kan jag iallafall vara utan, tog den i går och ser ut som pizza i ansiktet idag med utslag och blåsor, mår illa, feber och ont som satan i kroppen, och ajabaja igen, inte vara i solen när man tar cellgift då kan man få brännskador 

Jag har iallafall varit lite trotsig och varit ute i solen i helgen, det är ju så underbart och se hur allt blir till liv igen efter vinterdvalan, och dvala är precis vad jag ska försöka gå i snart så jag orkar med lite jobb i morgon med viktiga möten. Det ska bli spännnade och se vart det leder. Men först ska jag avsluta kvällen med lite WF med en kär vän.  


   Från helgens vårpromenad!


 
Av Johanna - 7 mars 2012 22:19

Så har jag då fått dropp nummer 6, inget bestämmt hur många behadlingar jag ska få. Börjar bara medicinen gör ngn verkan framför allt på alla sår och blåsor jag får i alla mina slemhinnor, så är det den medicinen jag ska stå på framöver, tillsammans med cellgifterna.  . Hittills har det blivit ngt bättre i lederna, och den värken är dessutom hanterbar. Men det andra tar på psyket, svårt med mat och toabesök, osv. Men det är bara och bryta ihop och komma igen. 

Till Linköping fick jag iallafall skjuts av min snälla pappa och hans bror, men först stannade vi till på ICA MAXI för viktig proviantering.

 

Mmmmm, ord överflödigt!


Sen när jag väl kom fram så träffade jag min sköterska som lade lite värme på mina armar för att lättare kunna sticka mej, funkade så där kan man säga.

Det vill sig INTE!!! Två försök i varje arm innan den satt på tredje! Börjar inta en ngt blåaktig ton på mina armar nu!!

Vad hände sen? Jo det var fullt på avdelningen, men det var ju därför dom flyttade min tid till i dag från måndagen då det oxå var fullt.... Resultat??? Jo, jag får ligga ute i korridoren där alla går förbi. Kuligt!!! Not!!


Hur mår jag då? Lite illamående, frossa, stickningar i ansiktet runt munnen och i hårbotten, klåda på kroppen, för lågt blodtryck, men sist dom kollade låg det ngt bättre. Men det är skittråkigt att ligga här, och inget badkar finns det heller,  så det blir bara Te utan bad . Och inte heller min kattman på magen när jag ska sova. 


                   

Vad blev finnast svartvit eller i färg?

Av Johanna - 6 mars 2012 21:01

Ja nu är det ju inte riktigt som det låter, jag är INTE packad, men väskan är , så i morgon bär det av till Linköping, för vilken gång i ordning vet jag inte riktigt, men jag vet att det är den sjätte behandlingen. Vet inte hur kul det är att bli inlagd, men det kanske är lika bra att dom får hålla lite koll på mej, är ju helt klart en överkänslig djävel....

Har i dag tillbringat en stor del på sjukhuset med en dotter som gjort illa handen ( dessa sporter). Som tur var så var det inget allvarligt, utan dom trodde det var muskeln som hade fått sig en törn. Jobbigt dock att ha så ont i en hand när man är basketspelare. Jag tror det gjorde lika ont i mej när hon blev undersökt,vilket jag oxå talade om för henne. Fick då svaret tillbaka, att förstår du då mamma hur ont det gör i oss när du har ont och mår skit? 

Förbaskade skit!! Vill inte att mina nära och kära ska behöva oroa sig för mig, vill bara att allt ska vara som vanligt. Men eftersom jag någonstans ändå är optimist så tror jag på bot och bättring. Kanske inte bot precis, men visst måste det komma bättring....

Det blev iallfall en underbart solig eftermiddag som avslutades med kaffehäng med mitt , som inte blev sämre av att andra  som praktiserar på konditori kom hem med lite gott fikabröd.  Och min vana trogen avslutas även denna dag med med ett varmt bad och lite smaskiga piller. Och sen får jag verkligen hoppas sömnen kommer, den behövs.....




  Fika på balkongen med Ida  


 

BasketEmma kom med fika  

Av Johanna - 5 mars 2012 19:41

Skulle ha varit i Linköping i dag för inläggning och behandling, men det var lite för mycket operationer där uppe så dom hade inge plats för lilla mej, om jag inte ville ligga i ngn skrubb, och det kan ju kvitta!

Det blir på Onsdag istället, så det känns precis som vanligt, alltid ngt att vänta på, gillar inte det riktigt.

Tagit min lilla måndagsspruta i dag, inte helt smärtfritt måste jag säga, för det första tycker jag det gör ont att ta den,( väldigt larvigt) och sen skiten som kommer efter. Inte så illamående den här gången heller, har faktiskt snart tryckt i mej en choklad kaka alldeles själv,inte den största sorten jag lovar  . Men jag känner att jag inte tål skiten, det blir så stickigt i kroppen och på huden, svullen under ögonen och värk i kroppen, mer än vanligt. Men jag får väl prata med Il Doctore på onsdag så får vi se vad han tycker om saken.  

För övrigt så har veckan som gått varit bra, kom iväg bra till Göteborg, hade lovat mamma att bara sitta brevid i bilen och bara vila, men huxflux hade jag kört hela vägen till Göteborg, gillar ju att köra bil. Seminariet var bra, och kul att träffa kollegorna från Sveriges olika hörn. Men jag förstod när jag kom hem varför jag bara för tillfället jobbar 50%. Jag var helt slut, och tog ledigt fredagen och bara njöt i den förbjudna solen, iallafall en stund, och med hög faktor på lilla näsan. Lördagen var vilodag igen, och sen träff med vårt fin fina tjejgäng. Söndagen bestod av skidor, skidor och skidor... Dock inte jag då men ett antal andra galningar som åkte några mil i Sverige. 

En bra helg avslutades med Tacomys med mina gullungar Ida, Emma och vår bästa Jakob. 

Nu är det ny vecka och nya möjligheter, får se hur den kan bli..... Spännande....... Nu lite bilder från veckan...



   Tapas i Göteborg, underbart!


 

Mina underbar tjejer, lördagshänget!!


 

Vasloppet med katten Felix!


   

Måndagspromenaden i svinkylan!

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards