Direktlänk till inlägg 18 mars 2012

Promenix!!

Av Johanna - 18 mars 2012 21:52

Tog fredagen ledig från jobbet för att vandra lite på tjustleden!

Solen sken från en klarblå himmel och målet var att gå 1,2 mil. Man kan ju undra hur det står till i skallen på mej när jag inte har rört mej så väldigt mycket dom sista veckorna .

Men det gick över förväntan. Jag är väldigt glad att jag kom ut och klarade av det. Att jag sen fick lite ont i ben och höfter kan jag stå ut med. Men det jag INTE kan stå ut med är det faktum att solen gör mej illa. Resten av helgen har gått åt till att smörja och gråta, det bränner som eld och det känns som om ngn sitter och sticker in nålar i huden. Detta trots hög solskyddsfaktor.

Cellgifter, SLE och sol är visst ingen bra kombination, och i morgon är det dags för sprutan igen. Bara och vänta och se hur det blir den här gången. Blir det lika illa så får jag ringa min läkare och åter igen säga att den här djävla skitmeducinen vill jag inte ha. Säger som en vän till mej, " ge mej laga medicin". Eller ge mej bara lite semester från den här lilla åkomman så blir jag nöjd ett tag. 

Helgen avslutades i allafall trevligt med mat hos mor och far, lite födelsedagsfirande för pappa som fyller år i morgon. Karin som fyller idag får vi fira i påsk.





        Så kan det gå!!!!

 
 
Ingen bild

L8

18 mars 2012 22:54

Den däringa "laga" medicinen känner jag igen ;-)
Hoppas verkligen de hittar just din lagamedicin snart, jag vill ha dig frisk älskade vän! <3 Men du är en envis människa och kämpar på tappert trots alla sjutusen motgångar du har haft! Bestämde vi inte att detta skulle vara just ditt år?? Jo, det gjorde vi så nu vänder det för dig!!
Jag hejar på dig, hoppas du kan känna av det ibland. Stora varma styrkekramar i mängder till just dig från lilla mig. Pöss pöss

Johanna

18 mars 2012 23:07

A det va en fin liten gumma som uppfann lagamedicinen... Henne tycker jag mycket om :) Så klart det vänder snart, kom just ihåg att vi hade bestämt det. Kramis kramis....

 
Krister

Krister

24 mars 2012 22:06

Vilka vackra bilder! Även om den sista kanske kunde ha sett lite annorlunda ut..... ser riktigt, riktigt, riktigt smärtsamt ut! Hoppas kortisonsalvan hjälper som du fått.

http://onestars.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 september 2017 10:13


Så där ja! Dax att skriva en rad eller två😀   Hur mår jag? Jo synd att klaga, men det gör jag ändå. Min SLE är förhållandevis lugn, jag knapprar mina meduciner och får kortisonsprutor med jämna mellanrum! Har oxå fått den stora äran att l...

Av Johanna - 2 februari 2016 21:55


Ja det var visst ett antal år sedan jag skrev. Då var syftet att ha lite koll på min trognaste, tråkigast följeslagare SLE /LUPUS? Jag behöver fortfarande koll för den slutar visst inte förfölja mig.Mycket har hänt sen sist! Jag har tagit jägarexamen...

Av Johanna - 10 november 2015 21:44

Mycket länge sedan jag skrev så det är väl på tiden? Återkommer med lite mer när energin kommer till mig   ...

Av Johanna - 27 februari 2013 22:55


Vilken dag! Vilken helt fantastisk vacker dag det varit idag, dessutom ledig, inte helt fel. Igår var jag dock hemma från jobbet pga en väldigt dålig natt kvällen innan, jäkla skit illamående efter sprutan. Men det var igår, och idag har solen visa...

Av Johanna - 24 februari 2013 22:12

Helgen är över och allt är som förut! Jättebra med andra ord     Eller? Nä faktiskt inte! Försöker samla ihop hjärnan och sluta fundera så mycket, det är väl bara att gilla läget och Go with the flow! Det är väl inget fel på mej? Jo liiiite kansk...

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards