Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Johanna - 22 januari 2012 23:09

Det gick alldeles för fort! Helgen kom, och gick, o nu är det snart mitt i natten.

Man kunde ju önska att helgerna var lite längre, eller att dygnet hade flera timmar. Hinner inte med så mycket när flera timmar tillbringas i sängen pga av den här jä..*la tröttheten. Blir snart tokig på att den inte ens går att sova bort även om jag försöker.

Helgen har iallafall avslutats med ett härligt Yoga pass, ÄNTLIGEN är den igång igen. Hade dock lite problem med några rörelser, för jag är fortfarande inte riktigt bra i axlarna trots alla kortison sprutor. Det blev jag faktiskt lite ledsen över, små enkla rörelse ska väl inte behöva göra ont?? Jag blir lite grinig över att det alltid måste vara ngt med den här skiten som gör sig påmind på ena eller andra sättet.

Nu ska jag iallafall försöka mej på lite sömn för att orka med en ny arbetsdag, o hoppas jag orkar upp i morgon för jag tänkte mej en promenad både till och från jobbet imorgon. Får va glad så länge benen orkar, och vill att jag ska gå  .


Blåser ut och säger godnatt!!!

  

Av Johanna - 22 januari 2012 15:14

När jag var hos min bästa vän i USA över min 40 årsdag så bjöd hon på en mängd goda rätter.

En god rätt som hon fixade till åt oss var Pulled pork. Vilket djäkla namn, " dragen gris" översättning från google 

Nu är jag inte ägare av en Crock-pot (men hoppas bli) så min lilla grisrätt blev ngt försvenskad. Det finns en del olika recept på nätet, men jag gjorde det mycket enkelt för mej. Är det nu så enkelt och allt sköter sig självt så varför krångla!!


Alltså recept:

ca 1,5 kg fläskkarré i bit

2 gula lökar i klyftor

2 vitlöksklyftor

ca 2dl American BBQ sauce Hickory. (finns säkert rökigare men denna duger gott) eller gör BBQ sås själv!

Salt, peppar


Ner med steken i en gryta m lock som kan stå i ugnen. Ner med löken pensla på rikligt med sås, ca en dl vatten i botten på grytan. In i ugnen 125 grader ca 6 tim, ja det är sant!! Det ska gå att bara "pilla sönder köttet med en gaffel.

Super gott och super enkelt med en rätt som sköter sig självt.


Jag severade köttet i pitabröd med grönsaker och såser efter behag. Testa och njut!!


 

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards