Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Ultraljud!

Av Johanna - 29 november 2011 22:35

Näe jag är inte gravid, jag har idag gjort ett ultraljud på mina halskärl, eller en duplexundersökning av carotiskärl som det så fint heter. Jag kommer snart bli lika lärd som de lärde, vem vet en vacker dag kanske jag är en av de aderton . Det är väl ungefär den enda fördelen med att vara sjuk, jag tycker att det är väldigt intressant med allt som har med vården att göra, termer och tekniker som används, mediciner som ska användas, prover som ska tas. När jag var liten ville jag bli "snälldoktor", en sån doktor som INTE stack barnen i fingrarna och gav onda sprutor. Nu däremot skulle jag vilja vara en läkare som kunde bota allt ont som finns, jag skulle kunna ge många sprutor om det bara skulle hjälpa mot alla konstiga sjukdomar som finns i vår värld.

Hur som helst så såg mina kärl normala ut för min "ålder", så sa hon tjejen som undersökte mej. För min ålder?? Något fel på den eller?? 

Nu har jag iallafall packat ihop lite smått och gott till morgondagen och tredje behandlingen i Linköping stundar. Blir skjutsad av min rara pappa så jag slipper passa tåg och buss.

Jag vill  inte, och känner inte så mycket för det här, men när jag var liten så sa pappa att min vilja sitter i en grantopp, så det har säkert ingen betydelse vad jag vill, bara att bita ihop och åka iväg. Tror det är därför jag har haft en gråtdag idag, bara kännt mej trött, tom och ledsen.  Jag är helt förundrad över hur mycket tårar det kan finnas i en människa . Just nu är dom slut, men det kommer nog nya, hoppas det är glädjetårar nästa gång!!

 
 
Ingen bild

Elin Dahl

30 november 2011 07:38

Tänker på dig idag älskling! Jag ringer ikväll. Puss

Johanna

30 november 2011 14:38

Tack bästa lillsyster....

 
sunna

sunna

30 november 2011 10:21

Stort lycka till i Linköping, jag ska ut i skogen nu så jag håller utkik efter din vilja i granarna

http://sunnasblogg.blogspot.com

Johanna

30 november 2011 14:38

JAA,,, snälla Sunna gör det! Har alltid undrati vilken topp den sitter ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 september 2017 10:13


Så där ja! Dax att skriva en rad eller två😀   Hur mår jag? Jo synd att klaga, men det gör jag ändå. Min SLE är förhållandevis lugn, jag knapprar mina meduciner och får kortisonsprutor med jämna mellanrum! Har oxå fått den stora äran att l...

Av Johanna - 2 februari 2016 21:55


Ja det var visst ett antal år sedan jag skrev. Då var syftet att ha lite koll på min trognaste, tråkigast följeslagare SLE /LUPUS? Jag behöver fortfarande koll för den slutar visst inte förfölja mig.Mycket har hänt sen sist! Jag har tagit jägarexamen...

Av Johanna - 10 november 2015 21:44

Mycket länge sedan jag skrev så det är väl på tiden? Återkommer med lite mer när energin kommer till mig   ...

Av Johanna - 27 februari 2013 22:55


Vilken dag! Vilken helt fantastisk vacker dag det varit idag, dessutom ledig, inte helt fel. Igår var jag dock hemma från jobbet pga en väldigt dålig natt kvällen innan, jäkla skit illamående efter sprutan. Men det var igår, och idag har solen visa...

Av Johanna - 24 februari 2013 22:12

Helgen är över och allt är som förut! Jättebra med andra ord     Eller? Nä faktiskt inte! Försöker samla ihop hjärnan och sluta fundera så mycket, det är väl bara att gilla läget och Go with the flow! Det är väl inget fel på mej? Jo liiiite kansk...

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards