Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Spikmatta!

Av Johanna - 23 november 2011 21:52

Jag glömmer bort mellan varven hur skönt jag tycker det är att ligga på min spikmatta! Men nu har jag tagit nya tag med den för jag vet att den hjälper mej att slappna av och sova bättre. Sömn är ju en konstant bristvara, så alla medel är tillåtna.

Så här står det b.la om spikmattans egenskaper : En substans som troligen utsöndras vid spikmattebehanlinge är Oxytocin, ibland kallad "kärlekshormonet" eller "lugn och ro hormonet". Det är ett hormon som bl.a utsöndras vid beröring, smek och älskog. Oxytocinet ger bl.a avslappning, gör att man går ner i varv och lättare somnar.


 Det enda problemet uppstår när jag vaknar flera timmar efter att jag har lagt mej på mattan (jag somnar oftast som en klubbad), precis just då är det INTE så skönt, känns som om det gått hål i ryggen, inte ett hål då utan många många små hål.

Ikväll är det spikmattas kväll. Det blev hemskt dålig sömn inatt trots yogapasset. Det har faktiskt aldrig hänt innan.

Sen har jag väl varit lite för "duktig" idag. Ett vardagsrum storstädat från golv till tak, och sen kunde jag inte låta bli badrummet. Det var nog tur jag glömde köpa saffran för vem vet om det inte blivit lite lussebullar eller min nya favorit, saffransskorpor. Så det fick faktisk bli vila efter kvällspromenaden. 

Just idag lite mindre värk och då vill jag ju så gärna klara allt på en gång, även om jag är helt medveten om att det inte funkar. Men jag vill, vill så det värker.

Imorgon tar jag en dag off från hemmet så jag kan låta bli och städa,  fixa o greja. Följer med mor och far föra tt plocka ur resten av moster Thoras hus. Lite vedmodigt och ledsamt känns det, men så är livet.

Men som mannen i Beck sa. Död?? Nej hon spelar på en annan planhalva nu, så ser jag på det!  Bra sagt, jag vet av hela mitt väsen att hon har det bra var hon än är och hon kommer nog hälsar på. Då ska hon få ligga i sin gamla kökssoffa som nu stå i mitt kök. Vet vet hon kanske ligger där nu. Jag tycker katterna beter sig lite konstigt  


Så de blir sängen och matt för mej nu  alltså, så jag orkar upp i ottan, hoppas bara det är Älgfritt!!!!!


  Perfetk avslapnning när man har gjort lite för mycket på en dag, men jag beöver inte vara orolig de kommer kännas imorgon., som ett brev på posten så talar kroppen snällt om när jag har gått lite över styr.


Skylld dej själv din envisna Åsna!!!!

 
 

 
 
Alexandra från Skåne

Alexandra från Skåne

24 november 2011 22:57

Hej Johanna!
Gud vad kul att du har skrivit till mig :) Alltid kul och prata med nya människor som är i samma situtation som en själv, som förstår en. Oj reagerade du så pass att du fick minneslust för den dagen du fick behandling på :( Hoppas det inte blir så varje gång du ska få den, inte bra ju. Jag fick aldrig Benlysta då den 26 oktober, dom ställde in dagen innan, men nu har jag äntligen fått den och det som jag har känt av är rejält illamåande, trötthet änslånge. Jag hoppas att denna behandligen kommer att hjälpa mig bättre än vad Mabtheran gjorde för mig. Får man fråga hur allt började för dig och hur du mår? Du får gärna lägga till min blogg på din sida.. :) Hör av dig! KRAM

http://alexandrasle.blogg.se

 
Annika

Annika

3 december 2011 23:07

Jag ligger på min spikmatta nästan varje dag, för jag har ofta ont i skuldran.. oj, så skönt det är..

jag nästan älskar den där onda känslan som övergår till skönt.

Kramis ifrån Annika

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Johanna

5 december 2011 00:20

Jag älskar min spikmatta och även min ena dotter så vi slås lite om den. Kanske får bli en till i julklapp, men säg inget ;)

Kram Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 september 2017 10:13


Så där ja! Dax att skriva en rad eller två😀   Hur mår jag? Jo synd att klaga, men det gör jag ändå. Min SLE är förhållandevis lugn, jag knapprar mina meduciner och får kortisonsprutor med jämna mellanrum! Har oxå fått den stora äran att l...

Av Johanna - 2 februari 2016 21:55


Ja det var visst ett antal år sedan jag skrev. Då var syftet att ha lite koll på min trognaste, tråkigast följeslagare SLE /LUPUS? Jag behöver fortfarande koll för den slutar visst inte förfölja mig.Mycket har hänt sen sist! Jag har tagit jägarexamen...

Av Johanna - 10 november 2015 21:44

Mycket länge sedan jag skrev så det är väl på tiden? Återkommer med lite mer när energin kommer till mig   ...

Av Johanna - 27 februari 2013 22:55


Vilken dag! Vilken helt fantastisk vacker dag det varit idag, dessutom ledig, inte helt fel. Igår var jag dock hemma från jobbet pga en väldigt dålig natt kvällen innan, jäkla skit illamående efter sprutan. Men det var igår, och idag har solen visa...

Av Johanna - 24 februari 2013 22:12

Helgen är över och allt är som förut! Jättebra med andra ord     Eller? Nä faktiskt inte! Försöker samla ihop hjärnan och sluta fundera så mycket, det är väl bara att gilla läget och Go with the flow! Det är väl inget fel på mej? Jo liiiite kansk...

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards