Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Hemma igen!

Av Johanna - 27 oktober 2011 21:58

Hemma i min egen säng, och utan snarkande gubbar på rummet.

Min första Benlysta behandling gick över förväntan. Har haft lite lätt feber i natt, lite värk i kroppen och lite illamående. Men allt bara lite.... och så fick jag obehagliga stickningar på läpparna och det kändes som om överläppen svullnade. Dock har jag varit vansinnigt trött och sovit mest hela dagen, dessutom fick jag nog en rejäl släng av minnesförlust igår oxå för jag har inget minne av att jag pratat varken med min mamma eller min bästa vän.

Skämdes när jag ringde idag och bad om ursäkt för att jag inte hade hört av mej?? Men det hade jag givetvis gjort. Lite otäckt faktiskt. Ska nog prata med läkaren om detta inför nästa behandling, inte så kul att tappa minnet helt.

Nästa gång blir om två veckor, och även då vill dom ha mej kvar över natten för observation. Det kan dom väl få då, det känns rätt tryggt att vara under uppsikt så här i början. Sen gör det heller inget att vara där när det är så fantastisk personal, dom är helt underbara och tar sig verkligen tid när man inte mår bra och är lite ledsen. Så för tillfället kan jag inte ställa mej i ledet och gnälla på svensk sjukvård. 

Innan dom släppte hem mej idag så fick jag en kortisonspruta i vänster axel, hade nog behövt en i höger också, men det blir så bökigt när man inte kan röra (inte ska röra) armarna, så vi väntar tills nästa gång. 

Nu får vi se om det går att sova mer eftersom jag har sovit mest hela dagen, annars får jag väl fortsätta surfa runt här i cyberrymden ett tag till. Skönt iallfall att vara hemma och att allt gick så bra 

 
 
Martina

Martina

28 oktober 2011 00:18

Skönt att det gick så bra trots allt även om minnesförlust låter läskigt.
Kramar

http://marlino.blogspot.com

Johanna

28 oktober 2011 17:57

Ja det känns inte helt OK måste jag säga :(. Men det kanske blir bättre hoppas jag.

 
Ingen bild

L8

28 oktober 2011 11:31

Fasen vad skönt att höra att det har gått bra denna gång, med din vilja och styrka ska de baske mig vara din tur att få må bättre!! Jag hejar på dig..... Alltid!!!! Puss på dig!

Johanna

28 oktober 2011 17:57

Japp nu borde det vara min tur :)Är dock lite orolig över mitt minne, men Dej glömmer jag ej. Kom hem NU......

Kram o Puss

 
Annika

Annika

28 oktober 2011 15:17

Hej Johanna !!
Hoppas att du slipper värk snart och att du mår lite bättre, hoppas du får en fin helg nu.

Skulle höra om dvd filmen har kommit, för jag skrev bara Johanna W och din adress på brevet, hoppas det kom fram.

Stor höst kram ifrån mig // Annika

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Johanna

28 oktober 2011 17:55

Tack snälla Annika, den har kommit fram så nu blir det ny inspiration!!!

Kram tillbaka :))

 
Annika

Annika

28 oktober 2011 20:10

Tack Sötnos !!

Tala om den är en bra dvd med Tina Nordström, i så fall ska jag köpa den till mig med.

Kramis Kramis till dig

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Johanna

29 oktober 2011 16:08

Absolut Annika det ska jag när jag har orkat kolla utan att somna :)

Kramar till dej.....

 
Ingen bild

Malla W

29 oktober 2011 04:35

Hej lilla gumman!
Glöm inte att jag jobbar natt nu hela helgen. Ring om det är något. Kommer du ihåg att jag ringde till dig och berättade att jag stuvade makaroner????? Kram.

Johanna

29 oktober 2011 16:07

Det är tyvärr så att jag har inte den blekaste aning om att vi pratat med varandra. Tråkigt :(

Jag ringer i afton.
Kram Kram

 
sunna

sunna

29 oktober 2011 10:20

Bra kämpat tjejen och nu håller vi tummarna för att de hittat rätt medecin, klart de har eller hur

http://sunnasblogg.blogspot.com

Johanna

29 oktober 2011 16:05

Ja Sunna det är väl klart :)Behöver all hjälp med hållna tummar!!!

 
Ida W

Ida W

29 oktober 2011 15:00

du är bäst fina underbara mamma! <3

http://minlupus.bloggplatsen.se

Johanna

29 oktober 2011 16:04

Du är bäst min fina Ida

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 september 2017 10:13


Så där ja! Dax att skriva en rad eller två😀   Hur mår jag? Jo synd att klaga, men det gör jag ändå. Min SLE är förhållandevis lugn, jag knapprar mina meduciner och får kortisonsprutor med jämna mellanrum! Har oxå fått den stora äran att l...

Av Johanna - 2 februari 2016 21:55


Ja det var visst ett antal år sedan jag skrev. Då var syftet att ha lite koll på min trognaste, tråkigast följeslagare SLE /LUPUS? Jag behöver fortfarande koll för den slutar visst inte förfölja mig.Mycket har hänt sen sist! Jag har tagit jägarexamen...

Av Johanna - 10 november 2015 21:44

Mycket länge sedan jag skrev så det är väl på tiden? Återkommer med lite mer när energin kommer till mig   ...

Av Johanna - 27 februari 2013 22:55


Vilken dag! Vilken helt fantastisk vacker dag det varit idag, dessutom ledig, inte helt fel. Igår var jag dock hemma från jobbet pga en väldigt dålig natt kvällen innan, jäkla skit illamående efter sprutan. Men det var igår, och idag har solen visa...

Av Johanna - 24 februari 2013 22:12

Helgen är över och allt är som förut! Jättebra med andra ord     Eller? Nä faktiskt inte! Försöker samla ihop hjärnan och sluta fundera så mycket, det är väl bara att gilla läget och Go with the flow! Det är väl inget fel på mej? Jo liiiite kansk...

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards