Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Johanna - 6 oktober 2011 23:19

Så har jag varit i Linköping igen, andra gången denna vecka. Nya prover, mer undersökning, och fotografering av alla sår, blåsor och skadade slemmhinnor. Jag frågade läkaren om hon skulle lägga ut bilderna på Facebook, men som väl va skrattade hon och sa att det inte riktigt va så dom jobbade. Tur   

Jag har bestämt mej för att hoppa på tåget och börja behandlingen med den ny medicinen, Benlysta. Får dock vänta ca en månad, eller tills mina blodvärden är något sånär bra. Har ju aldrig riktigt bra värden, det är EN del av min sjukdomsbild. Men benmärgen behöver lite tid att återhämta sig så gott det går från den senaste cellgiftsbehandlingen innan vi dundrar på med något nytt som också kommer påverka dom vita blodkropparna.


   Så ser dom ut dom små monstren, rödblodkropp, trombocyt, Neutrofila granulocyter.


Dagen hade några bra glädjeämnen, mina två äldsta döttrar som följde med mej till Linköping, och härligt tjejsnack. Avslutningen på dagen blev också till belåtenhet, kombinerat födelsedagskalas och välkommen hem kalas. Det bjöds på en fantastisk fiskgryta hemma hos mamma och pappa. (recept och bild kommer) Mätt o god i magen hoppas jag nu på en hel natts sömn och inte några för tidiga uppvaknande.

Av Johanna - 6 oktober 2011 03:52

Känns inte helt OK att vakna halv 4 på morgonen. Men det är väl bara att gilla läget.Har varit hemma från jobbet nu i två dagar. Det blev som om luften gick ur mej precis efter läkarbesöket i måndags. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, eller hur jag ska göra. Det är ju jätte bra att det finns en ny medicin att pröva, men om inte den funkar då? Vad händer då? Kanske är bättre att stå ut som det är just nu med alla konstiga symtom till den dag jag blir mycket sämre och prövar medicinen då?

Pratade med farbror doktorn igår igen, och han tyckte INTE det var en bra idé. Samtalet slutade med att vi bestämde att jag ska komma ditt redan imorgon (idag), för mer provtagning, och mera undersökningar inför den ny medicinen.

Det är inte jätte kul att ligga och åka till Linköping fram och åter, men imorgon får jag förena nytta med nöje. Min älskade äldsta dotter är hem från Halmstad, så hon och min mellersta älskling ska vara sällskapsdamer till sin ömma moder. Gillas!!


  Kocken och hälsopedagogen, goa ungar!! 


Det var andra gången i går på "min" Yoga, efter att ha tvekat hela dagen om jag verkligen orkade. Blir dessutom lite folkskygg när jag inte är på topp. Jag är väldigt glad att jag kom iväg, lite inre frid och fokus på ngt annat ett tag. Härligt!! För att fylla på måbra förrådet så tog jag mej ut i skogen en sväng för att finna lite fridfullhet även där. Plockade lite svamp, (väldigt lite) och njöt av naturen.


Små kantareller, lite svart trumpet och några trattisar!         
   Det börjar ta slut i skogen!!! Tur det kommer en ny höst nästa år!!

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards