Direktlänk till inlägg 30 september 2011

Helg

Av Johanna - 30 september 2011 22:45

 Tur man har ett jobb man trivs med, och helt underbara jobbarkompisar. Lyckligt lottad kan man tycka! Inte nog med det, arbetsplatsen ligger faktiskt ganska vackert. Gick en promenad på lunchen, jag som älskar hösten blir alldelse salig av vad vår natur har att erbjuda. Måste ta tillvara på alla ljusglimmtar i vardagen!


                           

Höstens färger börjar ge sig till känna!


Tänk sen om allt annat skulle var på topp! 

Jag undrar Varför ska man ha en ha en kropp som gör allt för att motarbeta en. Varför kan det inte få gå en hel dag utan att jag tänker på vad det är som händer i min kropp, och varför är det så svårt att accepter att jag inte orkar så mycket som jag vill? Det gör ont i både kropp och själ att inte känna sig tillräcklig, och att inte ha ork. Det är så svårt att förklara när det inte syns så tydligt på utsidan, men det känns lite som att gå med en riktigt djävlig influensa i kroppen, men som inte riktigt vill bryta ut. Men det går nog över en vacker dag, kanske nu till hösten. Jag kan ju gnälla lite, men jag slutar INTE hoppas, och tro, att det kommer att bli bättre.  Och nu är det helg och ledigt!!

 
 
Sofie

Sofie

1 oktober 2011 17:20

Förstår dig mycket väl, lever med en allvarlig kronisk wiplash i nacken och har fått ändra mitt liv så mycket, bytt skola och slutat med vissa intressen pga nacken.. Man blir så ledsen varj gång man planerat något men inte kan genomföra det för nacken. När man inte ens kan ut och festa en kväll med kompisarna utan att ligga med feber och halvt förlammad på morgonen pga nacken.. Nykterist så dricker inte när jag festar, så är inte det heller. usch.. man får helt enkelt sammarbeta med nacken, kompromissa..

http://hectorrebell.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

3 oktober 2011 00:58

Snart har flyttar vi och då kanske lilleman och jag får följa med dig på en lunchpromenad?

http://marlino.blogspot.com

Johanna

3 oktober 2011 08:50

Klart vi ska ta lunchpromenad:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 11 september 2017 10:13


Så där ja! Dax att skriva en rad eller två😀   Hur mår jag? Jo synd att klaga, men det gör jag ändå. Min SLE är förhållandevis lugn, jag knapprar mina meduciner och får kortisonsprutor med jämna mellanrum! Har oxå fått den stora äran att l...

Av Johanna - 2 februari 2016 21:55


Ja det var visst ett antal år sedan jag skrev. Då var syftet att ha lite koll på min trognaste, tråkigast följeslagare SLE /LUPUS? Jag behöver fortfarande koll för den slutar visst inte förfölja mig.Mycket har hänt sen sist! Jag har tagit jägarexamen...

Av Johanna - 10 november 2015 21:44

Mycket länge sedan jag skrev så det är väl på tiden? Återkommer med lite mer när energin kommer till mig   ...

Av Johanna - 27 februari 2013 22:55


Vilken dag! Vilken helt fantastisk vacker dag det varit idag, dessutom ledig, inte helt fel. Igår var jag dock hemma från jobbet pga en väldigt dålig natt kvällen innan, jäkla skit illamående efter sprutan. Men det var igår, och idag har solen visa...

Av Johanna - 24 februari 2013 22:12

Helgen är över och allt är som förut! Jättebra med andra ord     Eller? Nä faktiskt inte! Försöker samla ihop hjärnan och sluta fundera så mycket, det är väl bara att gilla läget och Go with the flow! Det är väl inget fel på mej? Jo liiiite kansk...

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Ovido - Quiz & Flashcards