Alla inlägg den 18 september 2011

Av Johanna - 18 september 2011 22:57

  Det behövs inte så mycket ord för att beskriva denna tacksamhet!!!

Tre fina, friska och helt underbara döttrar, och dom är jag mamma till!!

Av Johanna - 18 september 2011 21:59

 

Välkommen hem min fina tjej!!


Vad härligt att ha alla 3 tjejer hemma. Nästan iallafall, 1/3 befinner sig i Halmstad, men det är Sverige iallafall. Många fina presenter har flugit över den stora Atlanten, hem till oss  det tackar vi för!

Jag har ägnat dagen åt att ömsom vila, ömsom försökt få lite ordning här  hemma till Idas hemkomst. Det var lite svensk mat som stod på önskelistan. Det fick bli pannbiff, potatis, sås, hemkokt lingonsylt, och MJÖLK i massor. Så kan det bli när man varit i Coca-colans land.

Avslutade kvällen med äppelpaj och vaniljsås tillsammans med några goda vänner som kom förbi för att hälsa på utlandsresenären.

Av Johanna - 18 september 2011 20:00

För övrigt är det sådär skit tråkigt med kropphelvetet.

Trött, trött, trött. Det känns som om man bär på en osynlig tyngd, något som förlamar hela kroppen, fast man kan ändå röra sig. Detta kommer över mig ibland och det är inget som går att sova eller vila bort, men sover gör jag ju inte ändå. 

Det är lite svårt att förhålla sig till den här tröttheten som förmodligen bara uppfattas som gnäll när man säger att man är trött. Vem är inte trött nuförtiden i detta stressamhälle.

Konsekvenserna av den här tröttheten påverkar inte bara mej utan framför allt mina närmaste, barnen. Har ständigt dåligt samvete när jag måste säga "orkar inte, måste vila" Sen en vacker dag är jag fullproppad med höjda doser av kortisonpiller eller dropp, och då plötsligt sprudlar jag av kraft och energi, försök få ihop den ekvationen för att det ska låta rimligt i någon annans öron.

Det blir lite gnäll nu känner jag men jag är rätt trött just nu på att det är något hela tiden, fingrar som domnar, slemmhinnor med sår och blåsor, blä, blä blä,,,,, 

Jag lovar, jag begär inte mycket, inte pengar och guld, bara en hel dag som är 100% symtomfri.

Men det sista som överger människan är hoppet, så jag tror nog vi, jag och min duktiga läkare kommer hitta någon medicin som funkar på mej , och sen...............!!!

SLE
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om livet,tre fina tjejer,naturen, intresset för mat och om min trognaste ovän...

Frågor?

4 besvarade frågor
Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor som intresserar mej!!

Mat och recept


Skapa flashcards